L’alumnat de 1r d’ESO visita la Tarragona romana

Els passats dimarts 25 , dimecres 26 i dijous 27 de febrer l’alumnat de 1er d’ESO van anar a visitar la Tarragona Romana.

Un cop a Tarragona la primera parada va ser al Passeig Arqueològic de Tarragona on els esperaven guies, que els van explicar la història de les muralles més grans conservades fora d’Itàlia. Les van fer l’any 218 ac, i estaven construïdes per megàlits, que eren blocs de pedra molt grans.  

Un cop finalitzada la visita a la muralla van continuar la visita cap al Fòrum Provincial on es van trobar en una gran plaça que antigament era el Fòrum Provincial, on es dirigia, des del punt de vista polític i econòmic, la província de l’antiga Tarraco.

Posteriorment es van dirigir cap al circ romà de Tarragona. En aquest monument es feien les curses de cavalls i carruatges. Un cop visitada la part superior van anar a la part inferior.

Finalment es van dirigir a l’Amfiteatre on van veure el lloc on lluitaven els gladiadors. Hi cabien unes 14.000 persones. La graderia estava dividida en 3 parts, la més propera era la que estava reservada als rics i els magistrats romans, la del mig que era pels de classe mitjana i la de dalt de tot, estava destinada a la gent de classe baixa.

Ja de tornada, l’alumnat va parar a l’Arc de Berà, un arc honorífic a l’emperador August que està situat sobre l’antiga Via Augusta.

Ha sigut una excursió amb l’objectiu de permetre als alumnes de 1r d’ESO veure en primera persona alguns dels monuments treballats al llarg d’aquest segon trimestre.


Sira Oliveres i Arnau Piqué

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *