SENSE CASA NO HI HA EDUCACIÓ

Docents de la Catalunya Central s’organitzen per defensar el dret a l’habitatge de l’alumnat

El claustre del Pius, juntament amb altres centres de la Catalunya Central i de la resta de Catalunya, ens posicionem a favor del dret a l’habitatge del nostre alumnat.
Cada cop més claustres de la Catalunya Central debaten com fer front a la crisi de l’habitatge que afecta molts infants i joves, dificultant la seva educació. La manca d’una llar estable té conseqüències greus en l’aprenentatge i el benestar de l’alumnat, i per això la comunitat educativa ha començat a mobilitzar-se.
El 12 de desembre es va constituir la plataforma Docents per l’Habitatge de la Catalunya Central, formada per professionals de diversos centres, amb l’objectiu de donar una resposta col·lectiva a aquesta situació i denunciar que les condicions precàries en què viuen moltes famílies impedeixen el seguiment normal de les classes.
El col·lectiu reclama mesures urgents per garantir el dret a l’educació de l’alumnat en situació de vulnerabilitat: equips educatius més consolidats, més recursos per atendre aquesta realitat, el compliment dels protocols de protecció de la infància i polítiques reals per garantir l’accés a un habitatge digne i assequible.
A diversos centres, el debat s’està traduint en accions concretes: mocions als claustres, manifestos públics, pancartes, canvis en els protocols d’actuació i accions tutorials. Entre aquests centres, a part del Pius, també hi és l’Institut Pere Fontdevila (Gironella) i l’INS Castellet (Sant Vicenç de Castellet).
La mobilització també vol implicar les associacions de famílies i tota la comunitat educativa, en el marc de les accions prèvies a la manifestació del 5 d’abril a Barcelona, que reivindicarà mesures per posar fi a l’especulació amb l’habitatge.
A més, la setmana passada diverses entitats i sindicats van presentar un protocol per orientar els centres escolars en casos en què l’alumnat es vegi afectat per la pèrdua de la seva llar. Aquest document vol ser una guia perquè les escoles i instituts sàpiguen com actuar davant d’aquesta problemàtica i protegir el dret a l’educació en condicions dignes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *