Els alumnes de 2n de BAT hem anat a visitar els escenaris de la Batalla de l’Ebre. Ha estat una sortida molt emotiva en la qual hem pogut trepitjar els mateixos espais per on van passar les tropes republicanes en el seu intent d’avançar posicions en una de les batalles més cruentes de la Guerra Civil Espanyola, la Batalla de l’Ebre.
Després de travessar el riu a l’alçada de Flix, hem visitat les trinxeres de la Fatarella, i després seguit cap a Quatre Camins, on va tenir lloc un duríssim enfrontament entre el bàndol republicà i nacional.
Següent parada, Gandesa, amb una visita al museu escoltant testimonis de guerra i acabant a la tarda amb una visita al Poble Vell de Corbera, un autèntic escenari de la destrucció que va comportar la guerra.
Ja de camí cap a Manresa, una darrera parada al Memorial de les Camposines, on es ret homenatge als nombrosos soldats desapareguts. Ha estat una sortida molt profitosa!


