Obre les portes al fascinant món de la física quàntica!
L’exitosa novel·la, completament actualitzada, es converteix en trilogia!
Avui he escoltat i sentit el silenci, i m’ha emocionat.
Els alumnes de 3r del Pius ens han demostrat que al silenci se li pot posar molt més que veu. “Five days to dance, La veu del silenci” interpretat al Kursal ha sigut una representació simbòlica que ha corprès a tot el públic. Confesso amb orgull que he plorat d’emoció.
La vostra joventut aporta uns valors intrínsecs, força, energia, impuls, explosivitat, que expressats desordenadament esdevenen un guirigall convuls i confús, però conduïts en l’entorn d’un marc integrador comú adquireixen un fluir ordenat, harmònic i bell, capaç d’expressar els sentiments més íntims de l’ànima, la vostra actuació m’ha desvetllat i desfermat un torrent d’emocions que m’han transportat a un estat d’ànim impossible de descriure en tota la seva amplitud i magnitud.
El claustre de professors i professores de l’INS Pius Font i Quer es solidaritza amb la vaga de fam que du a terme el professor de l’IES Llucmajor (Illa de Mallorca) Jaume Sastre des del 8 de maig (fa 29 dies) i que té com a objectiu fer reaccionar el Govern de les Illes Balears davant els continus atacs que pateix l’escola pública en català a les Illes.
Podeu seguir l’evolució de la vaga de fam en el bloc que el mateix Jaume Sastre té a VilaWeb.
Aquest crèdit el fa la Rosa Serentill, que és la professora d’ Economia a batxillerat. L’optativa consisteix en fer un viatge virtual a un país on hi hagi una ONG que ajudi a les persones més desfavorides. La nostra ONG és SETEM, i aquesta ONG ens ha assignat el país de Nicaragua. És a aquest país on farem el viatge virtual per aprendre a fer turisme responsable. El turisme responsable consisteix en respectar les costums del país, la cultura, la política, els drets humans, la seva producció i moltes altres coses.
Ahir dissabte els i les alumnes del Pius Font i Quer van passar el dia amb les seves famílies, molts d’ells van gaudir del primer dia amb sol a la pista de patinatge sobre gel de la zona, ubicada sobre un camp de futbol que a l’hivern és del tot impracticable per qüestions evidents. | ![]() |
La foto és del diari local on s’han fet ressó de la nostra visita. Val a dir que aquest sol enganya, el dia ha estat el més fred fins ara i aquest matí de diumenge hem arribat als -25ºC.
La pel·lícula de El Bosque és una història que passa en un petit poble situat en un parc natural protegit. Ningú sap que aquest parc està habitat per una societat de l’any 1800. Els habitants d’aquesta zona tampoc saben què hi ha a l’exterior del parc, excepte els més vells del poble que formen el “Consell d’Ancians”.
El primer que cal dir, es que com tothom tenia moltes ganes de fer-les; ja que va bé desconectar de tant en tant de l'escola, tot i que tampoc ho he pogut fer gaire ja que ens han donat força deures.
Penso que aquestes dates de festa han estat molt positives, i no solament pels regals, que és l'ultima cosa o fet que valoro, si no per a tenir temps per a tu mateix i els que t'envolten, en concret de la familia (paraula molt important i que de vegades no l'hi donem prou importància).
Tinc el costum de donar l'èmfasi de les festes a un dia en particular en el qual em reuneixo amb tota la meva familia. És ni me ni menys que el dia de cap d'any,el final i el començamet a la vegada separats per uns segons; l'importància rau en el fet que es el moment dels bons propósits i de fer un acte de cloenda i valoració per l'any passat.
Abans d'acabar aquesta modesta opinió personal m'agradaria fer referència al significat d'aquestes festes;l'estima i el respecte entre nosaltres i no els regals, que si hi són millor també dit de passada.
Sergi Morales Martínez
Des dels primers anuncis de torrons, les llums enceses dels carrers, i les primeres consumicions dels més avantguardistes, podríem dir que comencen les festes de Nadal.
Cada any però, en mica en mica que em vaig fent gran, dins dels dies de festa que ens donen n’hi ha un que espero amb molta il·lusió, és el dia dels sants innocents!
El senyor Javier Elzo, Catedràtic de Sociologia de la Universitat de Deusto, director d’investigacions de l’Instituto Deusto de Drogodependencias, president del Forum Deusto i membre de l’Steering Committee de l’European Values Study ha publicat un article dins el cicle "Debats de l'educació" organitzat per l'UOC i la Fundació Jaume Bofill, titulat " L’educació del futur i els valors " on defensa que:
En les últimes notícies del vilaweb que surten a partir de l'enllaç de la pàgina del Pius, avui es pot llegir un comentari molt interessant sobre el canvi en el sistema universitari, concretament per a adaptar-se a la declaració de Bolonya segons la qual s'adaptaran els estudis a nivell europeu.
Quan diuen que sóc massa vell per a fer una cosa, procuro fer-la de seguida.Pablo Picasso