Informacions

L’absentisme com a mesura per a l’èxit escolar en temps de pandèmia

Imatge 0 per L’absentisme com a mesura per a l’èxit escolar en temps de pandèmia [7]

Enviada per cgrasset el 28/Des/2021 - 10:41

El Departament d’Educació ha publicat avui un informe en què s’insta a tot l’alumnat de Catalunya a fer absentisme i, no només en les sortides curriculars, que ja eren obligatòries i hi havia alumnat que deia no voler assistir-hi, sinó en totes les jornades lectives d’aquí a final de curs, sempre i quan sigui possible.


Per un costat, el fet que l’alumnat sigui absentista garanteix el compliment de la sentència segons la qual obliga a tots els centres educatius a impartir un 25% de les classes en castellà. Segons el conseller d'Educació, Josep Maria Cambray, el fet que la societat catalana parli més el castellà que el català en l’àmbit privat afavoreix que si l’alumnat es queda a casa rebi, com a mínim, el 25% del seu aprenentatge en castellà.

Per altre costat, destaca que a través d’aquesta mesura es vol assegurar que l’alumnat assoleixi les competències bàsiques, ja que “què millor per ser capaç d’enfrontar-se a problemes de la vida quotidiana, que enfrontar-s’hi de ple”. A més, insisteix que amb una mesura com aquesta es promou que l’alumnat millori l’autonomia, el que s’anomena l’aprendre a aprendre “perquè no hi haurà més remei”. Entre altres aspectes que destaca aquest informe hi ha la reducció del nombre de conflictes en els centres que ara només es concentren en el sector del professorat, sobretot per accedir als lavabos.

Per la seva banda, des del Departament de Salut es destaca que durant els dies que l’alumnat de 3r i 4t d’ESO i Batxillerat ha exercit el seu dret a vaga, el nombre de casos derivats de la COVID-19 en els centres afectats s’ha reduït considerablement. En declaracions a Catalunya Ràdio, el conseller de Salut, Josep Maria Argimon, ho explica: “ho hem dit des de l’inici de la pandèmia, quedar-se a casa és la millor mesura per aturar l’avenç de la pandèmia i, en aquest cas, podem garantir al 100% que les escoles siguin segures”.

L’únic aspecte negatiu és la problemàtica en les vies de socialització per part de l’alumnat ja que es tem que si l’alumnat no assisteix a classe només es relacioni amb persones de la seva edat a través de les xarxes socials, com TikTok, Instagram, Whatsapp, etc. No obstant això, els experts volen treure ferro a aquest assumpte destacant que “actualment l’alumnat ja utilitza aquestes plataformes per socialitzar-se en els instituts i que és més fàcil trobar dos alumnes d’una mateixa classe parlant per Instagram que en persona”.

Com era d’esperar els sindicats d’estudiants i de professorat han reaccionat a aquest informe de diferents maneres. El sindicat d’estudiants majoritari, el SEPC, assenyala que estan plenament d’acord amb aquesta decisió i que s’hauria d’haver pres molt temps abans ja que està demostrat que anar a l’institut no serveix de res: “de què serveix a la vida saber com resoldre una equació de segon grau o a quin any van arribar els europeus a Amèrica?”. Tot i així es mostren preocupats pel què faran quan acabin de veure totes les sèries de Netflix.

En canvi, els sindicats del professorat han enviat un comunicat conjunt en què es mostren en contra de la mesura, tot i que no especifiquen els motius: “no tenim clar els motius pels quals estem en contra, però tothom sap que la nostra funció és estar en contra de tot allò que publiqui el Govern”.

 

 
No hi ha comentaris.
Només els usuaris validats poden enviar comentaris. Enregistra't [10] o Valida't [11].
Enllaços
  1. https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=Noticies&type=user&func=view&displayonindex=1
  2. https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=Noticies&type=user&func=categorylist
  3. https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=Noticies&type=user&func=archives
  4. https://www.iespfq.cat/portal/images/news_picupload/pic_sid2309-0-norm.jpg
  5. https://www.iespfq.cat/portal/https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=Noticies&type=user&func=display&sid=2309&theme=Printer
  6. https://www.iespfq.cat/portal/https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=Noticies&type=user&func=displaypdf&sid=2309
  7. https://www.iespfq.cat/portal/https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=users&type=user&func=register
  8. https://www.iespfq.cat/portal/https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=users&type=user&func=loginscreen