Informacions

Activitats [7] | Filosofia [8]

Dia Mundial de la Filosofia

Imatge 0 per Dia Mundial de la Filosofia [9]

Enviada per xvalls2 el 18/Nov/2015 - 20:39

399aC Sòcrates ha mort. 2015 dC La Filosofia Viu. Proclama R.Llull “ve per lo món i meravella’t!” Això és el que hem fet. L’alumnat de Filosofia us convidem a visitar el nostre blog de Fotofilosofia [10] i a passejar-vos en mig de les nostres preguntes. El 2002 La UNESCO establí el tercer dijous de novembre- engany 19- com a Dia Mundial de la Filosofia [11]; per destacar la importància d’aquesta disciplina, en una societat complexa i globalitzada; especialment de cara a la gent jove, subratllant  que «la filosofia és una disciplina que estimula el pensament crític i independent i és capaç de treballar en pro d’un millor enteniment del món, promovent la pau i la tolerància.». Així doncs: “Encara no hem d'encarregar-ne la mortalla [12]. Després que el pla de Bolonya injectés aigua a les artèries de la carrera de Filosofia i de la letal puntada al darrere que el ministre Wert li ha clavat a la LOMCE -perquè és una disciplina que «distreu» els joves-“. Irina Bokova, Directora General de la UNESCO es va dir el 2014: Quan més complexes són les problemàtiques, major és la necessitat de que, en les escoles i els mitjans de comunicació, tots exercim, des de la més tendra infància, el nostre esperit crític i cívic Filosofia ara? sí Gràcies!


Manifestem

- Cal garantir a totes les persones arreu una activitat filosòfica lliure, en totes les formes i en tots els llocs on es pugui exercir.

- L'ensenyament de la filosofia s'ha de mantenir o ampliar on ja existeix, s'ha d'implantar on no existeix, i ha d'anomenar-se explícitament "filosofia".

- L'ensenyament filosòfic ha de ser impartit per professorat qualificat, format especialment per a aquest propòsit i no es pot subordinar a cap imperatiu econòmic, tècnic, religiós, polític o ideològic.

- Tot i ser autònom, sempre que sigui possible, l'ensenyament de la filosofia ha d'associar-se, i no simplement juxtaposar-se, a la formació acadèmica o professional en tots els àmbits.

- La difusió de llibres accessibles a un ampli públic, tant pel seu llenguatge com pel seu preu, la creació d'emissions de ràdio o de televisió, de gravacions d'àudio o de vídeo, l’ús educatiu de tots els mitjans audiovisuals i informàtics; la creació de múltiples llocs de debat públic, i totes les iniciatives que puguin arribar al major nombre en una comprensió inicial de les qüestions i mètodes filosòfics han de constituir la formació filosòfica dels adults.

- Les institucions de recerca i d'ensenyament han de promoure i donar suport al coneixement de les reflexions filosòfiques de les diferents cultures, a la comparació de les seves respectives aportacions i a l'anàlisi del que els uneix i el que les separa.

- L’activitat filosòfica, com a pràctica del pensament lliure, no pot considerar cap veritat com a definitivament adquirida i ha d'incitar a respectar les creences de tots, però en cap cas, sota pena de negar-se a ella mateixa, ha d'acceptar les doctrines que neguen la llibertat dels altres, violen la dignitat humana i engendren la barbàrie.

De l'anomenada "Declaració de París sobre la Filosofia". Signada pels participants en el col·loqui de la UNESCO de febrer de 1995. Publicada a POL-DROIT, R.; MAYOR, F. (1995) Filosofia y democracia en el Mundo [13]. UNESCO.pàgina 20../

https://books.google.es/books?id=jnsWXbC4hKoC&printsec=frontcover#v=onepage&q&f=false [14]

 

 

Més notícies a la categoria Activitats &  Filosofia

No hi ha comentaris.
Només els usuaris validats poden enviar comentaris. Enregistra't [21] o Valida't [22].
Enllaços
  1. https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=Noticies&type=user&func=view&displayonindex=1
  2. https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=Noticies&type=user&func=categorylist
  3. https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=Noticies&type=user&func=archives
  4. https://www.iespfq.cat/portal/https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=Noticies&type=user&func=view&prop=Main&cat=10022
  5. https://www.iespfq.cat/portal/https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=Noticies&type=user&func=view&prop=Topic&cat=10036
  6. https://www.iespfq.cat/portal/images/news_picupload/pic_sid1237-0-norm.jpg
  7. http://blocs.xtec.cat/mirades2015pius/
  8. http://www.un.org/es/events/philosophyday/
  9. http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/societat/filosofia-sexi-4616070
  10. http://books.google.es/books?id=jnsWXbC4hKoC&printsec=frontcover#v=onepage&q&f=false
  11. https://www.iespfq.cat/portal/https://books.google.es/books?id=jnsWXbC4hKoC&printsec=frontcover#v=onepage&q&f=false
  12. https://www.iespfq.cat/portal/https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=Noticies&type=user&func=display&sid=1237&theme=Printer
  13. https://www.iespfq.cat/portal/https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=Noticies&type=user&func=displaypdf&sid=1237
  14. https://www.iespfq.cat/portal/https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=Noticies&type=user&func=display&sid=2461
  15. https://www.iespfq.cat/portal/https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=Noticies&type=user&func=display&sid=2458
  16. https://www.iespfq.cat/portal/https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=Noticies&type=user&func=display&sid=2447
  17. https://www.iespfq.cat/portal/https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=Noticies&type=user&func=display&sid=2445
  18. https://www.iespfq.cat/portal/https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=users&type=user&func=register
  19. https://www.iespfq.cat/portal/https://www.iespfq.cat/portal/index.php?module=users&type=user&func=loginscreen