Validació
Citacions
No es neix dona, se n'esdevé.
Tal dia com avui...
Tal dia com avui...
1642
Catalans en rebel·lia, ajudats per francesos, derroten a Lleida les tropes del Rei, manades pel marquès de Leganès.
1339
Un estol català manat per Gilabert de Cruïlles derrota davant Ceuta una força naval marroquina.
1522
El Victoria, transportant Juan Sebastián Elcano i 17 supervivents de l'expedició de 265 homes d'Hernando de Magallanes retorna a Sanlúcar de Barrameda, Cadis, i esdevé el primer vaixell en fer la volta a la Terra.
1972
Massacre de Munic: atletes i entrenadors israelians són assassinats pel grup terrorista Setembre Negre en els Jocs Olímpics del 1972.
Notícies » Institut
Publicat per jmarin el 01/agost/2010 - 17:04
|
El passat 26 de juliol va tenir lloc al Palau de Pedralbes a Barcelona, l’acte de lliurament de les distincions de les PAU 2010 per a aquells i aquelles alumnes que havien aconseguit una nota mitjana superior al 9. Les alumnes del Pius Font i Quer, Alba Sanmartí i Samira Martínez, van ser la nostra representació en aquesta ocasió. Des d’aquí la nostra enhorabona una vegada més. |
|
![]() |
]
[
]
Publicat per jfons el 09/juliol/2010 - 13:16
Estem contents dels resultats obtinguts, amb un 98,1 % d’aprovats. Felicitem especialment les alumnes Samira Martínez i Alba Sanmartí que van obtenir una menció honorífica (qualificació superior a 9).
Enhorabona, una vegada més, a tots i totes i esperem que pugueu iniciar els estudis universitaris escollits amb il·lusió.
]
[
]
Publicat per jmarin el 19/abril/2010 - 19:10
| Avui ens ha visitat Mr Bruce Hamilton, director de conservació de Sierra Club, per conmemorar el Dia de la Terra. Aquest dia es celebra des de 1970 cada 22 d’abril i fou instaurat per aquesta ONG, que és la més antiga dels EUA en matèria medioambiental, fundada en 1892 per John Muir, qui entre d’altres mèrits és reconegut com el “pare” de tots els parcs naturals estadounidencs. |
Mr Hamilton ens ha mostrat en primer lloc el missatge institucional del President Obama per al Earth Day d’enguany (40è aniversari) i ha explicat als alumnes de 1r de batxillerat com n’és d’important lluitar perquè els governs d’arreu del planeta prenguin consciència de la importància de conservar el medi ambient i de desenvolupar polítiques que vagin adreçades en aquest sentit.
Desada sota: Xerrades|Institut
[
]
[
]
Publicat per ngarcia2 el 08/febrer/2010 - 11:29
Desada sota: Activitats|Institut
Llegeix-ne més sobre Extraescolars al Pius Font i Quer [
]
[
]
Publicat per jfons el 22/gener/2010 - 17:07
La Jornada comença a partir de les 6 de la tarda amb un acte informatiu seguit d'una visita a les instal·lacions del centre.
Recordem que el període de preinscripció d'enguany és del del 2 al 16 de febrer de 2010.
]
[
]
Publicat per jmarin el 21/gener/2010 - 23:32
Alguns dels alumnes de 4t d’ESO que participen del projecte Comenius Bits of Science es troben aquests dies a Nord-Odal, a Noruega. No cal dir que fa fred, però tampoc excessiu, afortunadament les mínimes de -30ºC de les setmanes passades són història, no baixem dels -5ºC. La trobada està donant bons resultats i la convivència entre els alumnes dels tres països participants (Noruega, Alemanya i Catalunya) és d’allò més enriquidora.
Us deixem aquí una foto del gimnàs de l’institut perquè us feu una idea de com es pot viure, amb tota normalitat, envoltats de neu.
Desada sota: Sortides|Institut
[
]
[
]
Publicat per jmarin el 25/setembre/2009 - 10:00
El dia 24 de setembre, vam assistir com a país convidat al simulacre del consell de la unió europea a Cardiff. Un cop a l’edifici, ens van presentar a la ministra d’educació del País de Gal·les i el cap de la Comissió Europea a Gales.
]
[
]
Publicat per jfons el 09/juliol/2009 - 08:55
Estem molt contents dels resultats obtinguts ja que la totalitat de l’alumnat ha aprovat les esmentades proves, més encara en el cas de l'alumna Laia Royo que va obtenir una menció honorífica (més de 9).
Enhorabona, una vegada més, a tots i totes i esperem que pugueu iniciar els estudis universitaris escollits amb il·lusió.
]
[
]
Publicat per mriera el 08/juliol/2009 - 16:10
El dia 7 de setembre:
19:00 Reunió famílies 1r ESO
19:30 Reunió famílies 2n ESO
20:00 Reunió famílies 3r ESO
20:30 Reunió famílies 4t ESO
El dia 8 de setembre:
19:00 Reunió famílies 1r BAT
19:30 Reunió famílies 2n BAT
]
[
]
Publicat per mriera el 08/juliol/2009 - 16:09
Aviat rebreu una carta amb la informació necessària per iniciar el curs vinent. Dins d'aquesta carta rebreu la llista de llibres que necessitaran els vostres fills. També podeu consultar aquesta llista a l'adreça http://www.intrapius.net/ip/module-Llibres.phtml
</body>
]
[
]
Publicat per jmarin el 12/juny/2009 - 19:13
Aquests dies han estat genials i s'ha de felicitar al conjunt d'alumnes que han participat de l'estada, tant per la feina feta com per l'actitud general al llarg dels cinc dies.
Felicitats!!!!
Desada sota: Sortides|Institut
[
]
[
]
Publicat per jfons el 16/març/2009 - 13:37
La Jornada comença a partir de les 7 de la tarda amb un acte informatiu seguit d'una visita a les instal·lacions del centre.
Recordem que el període de preinscripció d'enguany és del del 23 de març al 3 d'abril de 2009 .
Més informació sobre el procés de preinscripció.
]
[
]
Publicat per jmarin el 27/febrer/2009 - 16:19
Després d'anar a fer una calçotada al bosc sense calçots ni botifarres i xafar més neu de la que podíem imaginar, hem passat la nit en uns refugis de fusta molt acollidors. Avui però, ens estalviarem detalls, us deixem un vídeo que hem gravat, esperem que us agradi!!
vídeo: Nord Odal I
Desada sota: Projectes|Institut
[
]
[
]
Publicat per jmarin el 26/febrer/2009 - 17:26
A les 8 del matí hem arribat a l'insititut, la majoria amb autobús, en trajectes més aviat curts però vestits d'un blanc omnipresent. La quantitat de neu que hi ha acumulada a cada revolt, a cada teulada, a cada camp és espectacular. Només arribar el director de l'institut ens ha donat la rebuda i tot seguit uns pocs alumnes ens han fet una visita guiada per les instal·lacions.
Bastant espectacular tot plegat, ja us passarem alguna foto... dir-vos només que el Lluís s'hagués posat a plorar després de veure l'aula de música, tenen de tot!!! i el gimnàs... a la Conxita i el Manolo els hagués vingut un cobriment, encara no hem trobat l'adjectiu adequat per qualificar-lo, ja el trobarem ja...
Després d'esmorzar hem continuat amb la sessió de treball prevista i la Maria Soler, la Núria Closas, el Pau Boix i la Mercè Tachó han fet unes petites exposicions de part del seu treball de recerca relacionat amb el projecte Comenius. Han estat fantàstics! La resta del grup ha estat treballant llavors en el projecte fins les 2.
Aquesta tarda ens porten a una espècie de casa de colònies (per buscar una equivalència) situada al mig del bosc. Els alumnes de grau 9 (equivalent a 3r d'ESO) dormen en tendes, nosaltres però dormirem sota cobert. Ja us explicarem demà com ha anat això... Ens han preparat algunes activitats nocturnes i, tenint en compte com està baixant la temperatura, la cosa pinta freda.
Salutacions des de Nord-Odal!!!
Desada sota: Projectes|Institut
[
]
[
]
Publicat per jmarin el 25/febrer/2009 - 18:24
A hores d'ara cadascun dels nostres alumnes està gaudint de la seva primera nit en família, de ben segur que els han atipat de valent!! Demà us explicarem amb detall les exquisiteses que els han ofert.
Per cert, no fa fred, vaja tampoc fa calor... diguem que estem en una situació ideal, zero graus...
Seguirem informant
Desada sota: Projectes|Institut
[
]
[
]
Publicat per jmorral el 18/desembre/2008 - 16:55
La il·lustració que hi veiem l'ha elaborada l'alumne de 3r d'ESO: Maurici Cortina, a la classe de la professora de visual i plàstica Carme Mateo.
Esperem que us agradi!
]
[
]
Publicat per xvalls2 el 01/desembre/2008 - 20:06
" Com a joves condemnem la violència de gènere, els maltractaments i qualsevol abús de poder sobre una altra persona.
Posem de manifest que gent de la nostra edat o més jove ja pateix relacions abusives, per tant, creiem que és necessari posar-hi mesures per eradicar-ho des de joves cal una educació des de la base.
Creiem necessari oferir ajuda tant als maltractats com els maltractadors, per tal puguin canviar la seva actitud.
Nosaltres com a joves opinem que no podem caure en la falsa il·lusió de que les nostres generacions estiguin exemptes d'aquest mal només pel fet que haguin nascut en una societat més liberal.
Hauríem d'intentar conscienciar l'entorn de la persona perquè siguin capaços de parar la situació i ajudar a la persona maltractada. Cal una conscienciació ciutadana, no pots ignorar els crits dels teus veïns.
L'entorn abans de jutjar a d'ajudar.
I per acabar, recordem a les persones maltractades i felicitar les que han après a dir: NO."
1er de Batxillerat C
Nadina Vallespí, Meritxell Roca, Carles De La Fuente, Amine Badaoui, Oriol Bonals, Siham Doudou i Aida Mallofré.
Desada sota: Activitats|Institut
[
]
[
]
Publicat per jfons el 18/novembre/2008 - 16:38
]
[
]
Publicat per jmarin el 14/octubre/2008 - 15:04
La trobada està sent molt productiva i aviat en tindreu més notícies...
Desada sota: Projectes|Institut
[
]
[
]
Publicat per jfons el 07/octubre/2008 - 19:08
Demà al matí tenim classes a l'institut. A la tarda, farem una passejada pels jardins romàntics del palau de Schwetzingen tots els alumnes junts.
Fins al proper missatge.
Teresa i Joana
Desada sota: Intercanvis|Institut
[
]
[
]
Publicat per jfons el 06/octubre/2008 - 09:08
Vam arribar, tal com estava previst, dissabte a les 10 del vespre, un pèl tard pels costums alemanys. De seguida cadascú va agafar la seva parella i cap a casa hi falta gent! Es veu que alguns alumnes alemanys ja tenien preparada la primera sortida nocturna de la setmana per a aquell mateix vespre. Avui ens explicaran fins a quina hora van poder aguantar.
Ahir, diumenge, cadascú va estar amb la parella i van fer diferents excursions per la zona.
Ara és ¼ de 8 del matí i som a la sala del professorat, esperant que arribi tot l’alumnat nostre, per poder passar la primera hora del matí explicant les aventures del cap de setmana.
Dinarem tots a l’escola i després farem una visita guiada en anglès per la ciutat de Heidelberg , el castell i el museu de la farmàcia.
A reveure.
Teresa i Joana
Desada sota: Intercanvis|Institut
[
]
[
]
Publicat per jfons el 25/setembre/2008 - 09:39
L’objectiu d’aquesta iniciativa és conscienciar els joves sobre la necessitat d’estalviar energia i incorporar hàbits més respectuosos amb el medi ambient i la salut. Els participants sortiran en bicicleta des de diferents punts de la ciutat propers al seu domicili seguint un itinerari marcat per l’ajuntament.
Els alumnes estaran acompanyats per monitors fins a l’institut i igualment per a la tornada. Qualsevol alumne pot afegir-s’hi, incorporant-se a la ruta. L’itinerari està penjat a la cartellera del vestíbul del centre. Cal fer esment de l'obligatorietat de portar casc. Un cop s’arribi a l’institut, les bicicletes es deixaran en un espai tancat del centre.
Coordinació
Desada sota: Activitats|Institut
[
]
[
]
Publicat per jfons el 30/juny/2008 - 11:33
]
[
]
Publicat per jvilamal el 19/juny/2008 - 10:08
Divendres passat a les 7 de la tarda a la col·legiata del castell de Cardona van ser lliurats els Premis Bages 2008 de Literatura Juvenil i els Premis Sambori.
Entre els guanyadors diversos treballs dels alumnes del nostre centre hi van ser premiats. Són els següents:
En Poesia fins a 15 anys, “Engrunes” d’Ada Soler Llorens (4ESO B), que també va ser premiat pels Sambori. Treball finalista: “La mar” d’Armand Selles Farrés.
En Narrativa de 14 a 16 anys va quedar finalista “Els quadres” d’Arnau Monforte (4ESO c).
En Narrativa de 17 a 20, la premiada va ser Berta Oliveras, ex-alumna del Pius, que actualment fa segon de carrera, pel treball “Comptafília”, i van quedar finalistes Eduard Mas, de 2 de Batxillerat, amb “Simfonia 35 de Mozart” i Anna Morros amb “El silenci de la princesa”.
I en Narrativa Historicollegendària el treball premiat va ser “ El ball dels morts” de Ferran Luque, de Primer de Batxillerat, i Gisela Simon, amb "Diari d'un pres", va quedar finalista.
En els Premi Bages, d’un total de 19 premis que han estat atorgats, 7 han estat per a alumnes d’aquesta casa. Enguany hem batut el rècord. I Ada Soler ha estat premiada també en els Sambori.
A tots ells : Enhorabona!
]
[
]
Publicat per msola12 el 09/juny/2008 - 10:03
Al matí ens vam llevar d’hora i vam anar a esmorzar i després van començar les activitats del matí. Cada grup feia les corresponents activitats.
Desada sota: Sortides|Institut
Llegeix-ne més sobre C. S. 2n ESO. Cala Montjoi 4t dia [
]
[
]


